Jesteśmy zespołem ludzi, którzy mają pasję i za tą pasją podążają. Różnimy się między sobą bardzo: wiekiem, doświadczeniem zawodowym, kompetencjami, ale kiedy zaczynamy razem pracować nad jakimś pomysłem, nasza kreatywność nie ma granic.

Jak zarządzać tak różnorodnym Zespołem, żeby nie stracić tego co dla nas ważne: siły, radości, lekkości, efektywności, zaangażowania, które przynoszą nam spektakularne rezultaty?

Za budowanie relacji w naszym zespole odpowiada Wioleta.  Jest doświadczonym hr-owcem, trenerem i coachem. Jej mocną stroną jest budowanie relacji, dzielenie się wiedzą oraz komunikacja empatyczna oparta o NVC. Swoją wiedzą z zakresu budowania Zespołów z chęcią dzieli się z naszymi klientami podczas prowadzonych przez nią warsztatów. Zapytaliśmy ją o to, czym według niej jest zgrany Zespół i jak go budować?

Zobaczcie co odpowiedziała:

„Widziałam różne zespoły, zespoły z silnym dominującym szefem, gdzie każde wypowiedziane na glos zdanie, każdy mail musiał przejść ścieżkę akceptacji. Przy takim Szefie – „Profesjonaliście”, zespół musi grać pod jego dyktando, inaczej jest karany na różne sposoby np. poprzez krzyk lub ciszę, tzw. bierną agresję. I trudno tu stwierdzić, który sposób jest łatwiej przyjąć będąc pracownikiem. Łatwo taki zespół kontrolować, bardzo trudno w nim o lojalność. Widziałam Zespoły – „Samograje”, szef ma w nich jedno zadanie – nie przeszkadzać. Każdy wie co ma robić, za co jest odpowiedzialny i w jakim czasie. Kłopot zaczyna się gdy do zespołu dołączała nowa osoba – obca. Jeszcze trudniej jest, gdy zmienia się szef. Zarządzanie takim zespołem ekspertów, to dla nowego szefa nie lada wyzwanie. Widziałam zespoły, które się dopiero tworzyły, takie które były w fazie buntu, zespoły dojrzałe oraz to w jaki sposób wpływała na nie najmniejsza choćby zmiana. I trzeba zaznaczyć, że w większości mamy do czynienia z ludźmi, którzy posiadają kompetencje, doświadczenie i nie są przypadkowo na swoich stanowiskach. A jednak co jakiś czas coś nie działa. To, że w tej chwili masz wspaniały, efektywny, ufający sobie i Tobie zespół, nie oznacza, że za miesiąc też tak będzie. Co zatem robić i jak tym zarządzać? Według mnie nie można stać w miejscu, robić wciąż te same rzeczy i oczekiwać innych rezultatów. Nie być dumnym i mieć poczucie, że wszystko samo się poukłada. Jako szef musisz wiedzieć, kogo masz na pokładzie, z czym te osoby się mierzą się na co dzień, przecież bywa, że spędzają więcej czasu w pracy niż ze swoimi bliskimi. To musi powodować konflikty i nieporozumienia. A to w jaki sposób Ty jako szef do tych konfliktów podchodzisz ma wpływ na Twoją ocenę oraz wiarygodność. Na moich szkoleniach dowiesz się jak słuchać, żeby usłyszeć, co jest dla ludzi ważne. Co utrudnia słuchanie i empatię. Doświadczysz jak intencja zmienia komunikację z innymi. Sprawdzisz jak komunikacja empatyczna pomaga budować silne więzi w zespołach. Nauczysz się przekazywania informacji zwrotnej, tak by nie podcinała nikomu skrzydeł, a była wzmacniająca i pchała do przodu. Poprzyglądasz się trudnym sytuacjom i sposobom na zarządzanie konfliktem. Zobaczysz jak różnorodny jest Twój Zespół, jakie są jego mocne strony i te którymi należ się zaopiekować. Zapraszam Cię do świata, w którym jeżeli chcesz osiągnąć upragnioną efektywność, najpierw zadbaj o relacje. Pokażę Ci jak można budować relacje pełne zaufania w zespole. Zapraszam na moje warsztaty!”